VÅRA GRUPPASS

GRUPPTRÄNING

 

PASSBESKRIVNINGAR

 

YOGA

Den yoga vi erbjuder har sin utgångspunkt i Hathayogan.

Den är både tillåtande för nybörjaren och utmanande för den mer erfarne yogautövaren.

 

Yoga med lite mer power –

Ett yogapass med lite mindre instruktioner från Ulf, som passar dig som är hyfsat bekant med de vanligaste yogapositionerna och/ eller vill ha ett mer utmanande och intensivt yogapass. Vi hinner helt enkelt med fler positioner – som utmanar och utvecklar din rörlighet, uthållighet, styrka och balans.

Basic Yoga –

Ett yogapass där Ulf är mer noggrann med instruktioner och där du får mer tid och stöd att verkligen lära dig de vanligaste yogapositionerna och succesivt utveckla din förmåga. Ett perfekt pass både för nybörjaren och den mer erfarne, som vill ha ett flödesbaserat Hatha yogapass i lugnare tempo.

Morgonyoga –

Ett yogapass där vi använder lite mer tid till att utveckla vår andning och förmåga att slappna av, på bekostnad av något färre traditionella yogapositioner och rörelser. Ett pass som passar såväl oerfarna som erfarna yogisar och som ger en perfekt start på helgen.

Instruktör: Ulf Aronsson

 

PUMP UP

Helkroppsträning med stång some både innehåller intervaller och pulshöjare.

Instruktör Annina Ivarsson.

 

LEG DAY

Stationsträning/cirkelträning med focus rumpa och lår.

Instruktör Jenniefer Karlsson

 

BOX

Boxträning med musik. Effektiv träning med slag- och sparkserier, vi jobbar ofta två och två med

mitsar och handskar. En rolig uthållighets- och konditionsbaserad träning.

Tid. 60 min. Instruktör: Annett Cedwin

 

 

CIRKELTRÄNING "STRONG BOX"

Våra tränare leder ett cirkelpass i vår egendesignade STRONG BOX-bur. Träna igenom hela kroppen i

olika stationer, varje station är på ca 40 sekunder innan du byter till nästa. Du ökar snabbt din styrka och

uthållighet. Alla kan delta, du kör på din egen nivå och ökar gradivs din utmaning. Ett av de mest tuffa och

omtyckta pass vi har. Välkommen att utmana dig själv!

Tid 60 min. Max antal deltagare: 12 st. Instruktörer: Jenniefer Karlsson

 

SPINNING

Spinning är en skonsam, enkel men förbränningseffektiv träningsform som ger bra styrka i ben och höjer

konditionen. Alla kör gemensamt med instruktören men efter egen förmåga och tempot kan vara snabbt och

intensivt eller långsammare då man kör styrka. Målet är att öka kondition, styrka, bränna energi och det

viktigaste, "ha kul" samtidigt. Givetvis blir det lite lättare och roligare med inspirerande musik till.

 

Tid 60 min. Max deltagare: 15 st. Instruktörer: Linnea, Carina Pettersson, & Tomas Pettersson

 

ZUMBA FITNESS®

Zumba Fitness® är latinoinspirerade dans fitnessprogram som mixar enkla danssteg och internationell musik.

I Zumba använder vi olika latinamerikanska rytmer så som Merenque, Salsa, Cumbia, Reggaton och många fler.

I varje låt har vi återkommande steg vilket gör det enkelt att haka på för den sköna musiken. Inga förkunskaper

krävs utan Zumba Fitness passar för alla - äldre som yngre! Under Zumba klassen stärker du automatiskt lår,

magmuskler och ländryggen. Den som känner sig stel i nacke och axlar kommer också snart att märka skillnad.

På ett väl genomfört pass kan du förbränna över 500 kcal.

Tid. 60 min. Instruktör Anna Wiskari

 

Les Mills

 

SH´BAM

Med enkla och heta dansmoves kommer du i form samtidigt som du lockar fram stjärnan i dig själv

 

RESULTAT: Du förbränner kalorier, tonar musklerna, förbättrar din kondition & koordination

KALORIER: Bränner upp till 510 kalorier

 

Tid 60 min. Instruktör Fija Wersén

 

CXWORKS

30 min dynamisk core-träning för mage, rumpa och rygg

 

UTRUSTNING: Gummiband, viktplattor

RESULTAT: Vältränade mag-och ryggmuskler

KALORIER: 210 kalorier

 

Tid 30 min. Instruktör. Sandra Dirfors

 

 

SENIORER CIRKELTRÄNING

Rolig och inspirerande cirkelträning i vår gruppsal till skön musik från förr. Vi tränar balans, smidighet, styrka

med t ex gummiband, bollar & hantlar mm. Alla gör vad de kan på sina egna villkor, alla är hjärtligt välkomna!

 

Tid 45 min. Instruktör: Jenniefer Karlsson

 

MYRIDE

Spinning till filmade miljöer som visas på stor projektorduk med virtuell engelsktalande spinninginstruktör.

Längd: 20, 40 eller 60 min

 

BURLESQUE FITNESS*

En burlesque -och show inspirerad workout för hela kroppen. Som rekvisita använder vi oss av stolar

och med enkel koreografi tränar vi styrka, balans och koordination på ett feminint och sensuellt sätt.

 

Tid 60 min. Instruktör: Amanda Almius

 

*Detta pass kan man med fördel boka vid Möhippor eller i samband med bokning av vår relaxavdelning.

Välkomna att ringa oss så berättar vi mer.